Nuevo proyecto: Versión catalana de la biblioteca anarquista + Blog "La Conquista del Panda"

Hola a totes! El meu nom és Rafa, soc de València i es la meua primera entrada al fòrum!

• En primer lloc volia agrair la iniciativa i projecte d’anartist.org, M’identifique molt amb els vostres valors i em sembla una idea meravellosa i necessària :heart:
  • En segon lloc agrair l’atenció i assistència rebuda fins ara per Marcel, qui ha sigut molt atent i amable amb mi i ma reconduït ací :smile:

ANUNCI: Em fa molta il·lusió anunciar-vos que prompte es llançarà al públic un nou projecte conjunt:

• El blog La Conquesta del Panda + la versió catalana del portal web d’ Anarchist Libraries.net
  • I per a col·laborar econòmicament al suport del projecte he pensat en OpenCollective .

Estic en els últims passos de la creació i llançament al públic. Pero honestament mai he fet quelcom semblant i em vindria molt bé els consells d’alguna persona amb experiència. Us done un poc més de CONTEXT:

Sobre el blog La Conquesta del Panda:

• És el primer blog que he fet mai. És un espai personal que servix per a presentar-me com a administrador inicial de la biblioteca, així com traductor i editor, i compartir les meues idees i continguts de tercers. Podeu accedir a un breu manifest que he publicat.
  • El blog està allotjat als servidors de noblogs.org , i diria ja està quasi acabat per a ser llançat al públic. Només quedarien les xarxes socials (mastodon, peertube per ara) i per a això havia pensat en anartist.org, independentment del servidor on s’allotje a la web.

Sobre la web de la versió catalana de la biblioteca:

• Vaig conéixer el portal de biblioteques anarquistes fa uns pocs mesos, però és un projecte que porta més de deu anys.
  • El lloc està basat en amusewiki i pensat per a ser col·laboratiu , deixant instruccions perquè qualsevol puga contribuïr pujant textos o fent la seua pròpia web. I em vaig sorprendre al no veure una biblioteca catalana al portal Anarchist libraries. Mai he tingut una web pròpia i no tinc coneixements d’informàtica o ciències computacionals però m’encanta traduir :smile: Així que em vaig dir, «jo la faig, i demane ajuda per si algú vol col·laborar».
  • Estic al punt 7 de les instruccions, «comprar un domini per al lloc».
  • Temporalment els administradors d’anarchist libraries m’han facilitat un subdomini per anar veient com queda el lloc (ca.anarchistlibraries.net).
  • Assumisc que la web està allotjada actualment als servers d’anarchist libraries. I entenc que no sería problema mantindre-la ahí en cas que no siga el millor moment per a anartist.org, però hauria de preguntar-lis.

I es que estava considerant l’opció número 2 que oferiu, que inclou «Hosting web», però tinc una pregunta:

• El hosting web inclou el domini o això l’he d’adquirir per separat?

RESUM: Crec que només quedaría:

1. Comprar un domini?
  2. Determinar en quin servidor estarà allotjada la web de la biblioteca (anarchist libraries o anartist).
  3. Crear xarxes socials per al blog (mastodon i peertube).

Crec que aquest projecte s’ajusta als valors d’anartist.org, i em fa il·lusió formar part, però açò s’escapa del meu coneixement i agrairia molt que m’aconselleu. Honestament, jo el que vullc realment es traduïr i editar continguts que pujar a la biblioteca per a que tothom hi puga accedir lliurement i donar la oportunitat a qui vullga suportar el meu treball.

Què penseu? Com ho farieu vosaltres? Algun consell?

Gràcies per la vostra atenció :smile:

2 Me gusta

Quan tingui temps responc una mica més detalladament, però volia dir que és un projecte ben bonic!

Comptes de mastodon i peertube pots donar-los per fet, això sí.

1 me gusta

Apale, pos super bon projecte :heart_eyes:

2 Me gusta